Адмінка WordPress
Адмінка WordPress
Адреса адмінки – mysite.com/wp-admin/ . На деяких сайтах вхід в адмінку напряму може бути недоступним (ви побачите сторінку «404»). На таких сайтах необхідно спочатку увійти на сайт на сторінці з адресою mysite.com/login . Після цього можна відкривати адмінку сайту – mysite.com/wp-admin/ .
Загальні інструкції щодо роботи з адмінкою WordPress
1. Додати новий контент
Найбільш простий тип контенту – сторінка. Сторінки використовуються для статичної інформації, наприклад сторінки «Про нас», «Контакти». Для створення чи редагування сторінок в головному меню виберіть розділ «Сторінки». Для додавання нової сторінки натисніть кнопку «Додати» вгорі екрану. При створенні (редагуванні) сторінки використовується візуальний редактор, у якому можна переключатись між режимами «Visual», «Text» (режим HTML-коду). Зазвичай використовується режим «Visual».
Основний тип контенту – публікації (матеріали), що включаються в категорії. Публікації використовуються для контенту, що періодично оновлюється (наприклад, новини і статті). Для створення чи редагування публікацій перейдіть у розділ «Публікації».
Спочатку необхідно створити категорії (розділ «Публікації / Категорії»). Щоб додати підкатегорію до існуючої категорії, використайте параметр «Parent» у формі редагування категорії. Далі можна створювати нові публікації. Зверніть увагу на інструмент «Читати далі», який необхідний для того, щоб позначити завершення короткого тексту публікації. При створенні (редагуванні) публікації не забудьте поставити галочки на категоріях, у які ви включаєте дану публікацію. Часто використовується головне зображення.
2. Робота із зображеннями, відео
При редагуванні публікації (сторінки) у візуальному редакторі є можливість завантажувати малюнки. Для цього поставте курсор у потрібне місце тексту і натисніть кнопку «Додати медіа», що розміщена над рамкою візуального редактора. Далі вибираєте варіант: Медіа-бібліотека (малюнки, що уже завантажені на сайт) або завантажити з комп’ютера. Після вибору малюнка у правій частині вікна вибираєте деякі параметри малюнка (вирівнювання, посилання, розмір …) і тиснете кнопку «Вставити».
Як правило, у публікаціях використовується головне зображення, яке на сайті відображається у списку матеріалів. Блок для додавання головного зображення – у правій колонці.
Може бути доступна можливість включити публікацію у головний слайдер (мета-бокс “Show in main slider” у правій колонці).
Дуже важливо вміти вставляти малюнки в режимі «галереї», перевагою якого є можливість легко залити велику кількість малюнків без необхідності форматувати їх вручну. Для цього після натискання кнопки «Додати медіа» у лівій частині спливаючого вікна вибираєте пункт «створити галерею». Завантажуєте малюнки з комп’ютера або використовуєте малюнки з медіа-бібліотеки, виділяєте мишкою потрібні малюнки і натискаєте внизу кнопку «створити нову галерею». В наступному вікні ви бачите вміст нової галереї, у правій частині вікна вибираєте деякі параметри (як правило, тип посилання – медіа файл) і натискаєте внизу кнопку «Вставити галерею». Галерея готова. Не забудьте зберегти публікацію. Щоб редагувати галерею, у візуальному редакторі клацніть мишкою на неї (великий прямокутник із зображеннями), після чого там з’явиться значок «редагувати».
Для додавання відео у візуальному редакторі необхідно вставити лише адресу відео на youtube чи іншому сервісі; ніякі додаткові коди при цьому не потрібні.
3. Вивести контент на сайті
Після додавання нового контенту він не буде показаний на сайті автоматично, якщо сторінка чи категорія ще не включена в меню сайту (меню може бути багато) або іншим способом не виведена на сайті.
Для створення і редагування меню відкрийте розділ «Дизайн / Меню». Вгорі екрану у випадаючому списку виберіть меню або натисніть на посилання «створити нове меню». В лівій частині екрану виберіть елементи, які необхідно додати в меню. У базовій збірці WordPress там є 3 блоки елементів: сторінки, посилання, категорії; цих блоків може бути і більше. Після натискання кнопки «Додати до меню» вибрані елементи з’являться в меню. Щоб змінити порядок елементів меню, перетягуйте їх мишкою; якщо змістити елемент дещо вправо, він стане підпунктом меню. Не забудьте поставити галочку внизу екрану на одній чи декількох позиціях меню, на яких воно буде відображатись на сайті, а також натиснути кнопку «Зберегти меню».
Щоб показати на екрані більше елементів для роботи з меню, натисніть на вкладку «Налаштування екрану» в правому верхньому куті екрану.
Додатковий контент сайту (наприклад, різні текстові блоки у хедері, футері, боковій колонці) виводиться за допомогою віджетів. Для управління ними відкрийте розділ «Дизайн / Віджети». У правій частині екрану знаходяться доступні на сайті сайдбари. Розкрийте вибраний сайдбар і мишкою перетягніть у нього один або декілька віджетів з центральної частини екрану. Після цього віджет можна розкривати і згортати, редагувати його. Для звичайних текстових блоків використовуйте віджет «Текст». За допомогою віджета «Довільне меню» можна вивести будь-яке меню, створене в розділі «Дизайн / Меню».
4. Багатомовний контент. Якщо на сайті увімкнений плагін багатомовності, ви можете зручно додавати інформацію різними мовами. При створенні чи редагуванні публікацій (сторінок) у візуальному редакторі ви бачите інтуїтивний інтерфейс для додавання інформації різними мовами. Однак в деяких випадках необхідно вручну додавати розмітку для багатомовності, наприклад, у віджетах.
Основна розмітка – додаток 1. Розмітка для більш старих версій платформи – додаток 2 (розмітка для заголовка віджета – додаток 2.1).
5. Загальні налаштування сайту доступні в розділі «Налаштування». Зокрема, тут можна вказати назву і короткий опис сайту, e-mail адміністратора. Зверніть увагу на підрозділи «Читання», «Медіа». У підрозділі «Читання» (/wp-admin/options-reading.php) може бути ряд додаткових налаштувань сайту. Зокрема, там можуть бути поля для вставки коду у хедер і футер сайту; якщо вам потрібно підключити якийсь сторонній сервіс (напр., онлайн-консультант), то вставляйте код у ці поля.
Якщо замість деяких сторінок сайту ви бачите сторінку «404» або мають місце інші незрозумілі проблеми, потрібно відкрити розділ «Налаштування / Постійні посилання» (/wp-admin/options-permalink.php), де вибрати опцію «Post name» і зберегти налаштування. Якщо на сайті встановлений плагін “Remove Taxonomy Base Slug“, що призначений для більш красивих урл-адрес категорій, то спочатку необхідно в адмінці відкрити сторінку /wp-admin/plugins.php?page=remove_taxonomy_base_slug і зберегти там налаштування, а вже потім відкрити сторінку /wp-admin/options-permalink.php.
Формат сторінки “Landing page” (часто використовується для головної сторінки)
Для сторінок зі складною структурою, які мають багато секцій (схожі на лендінг), та деяких інших сторінок може використовуватися формат “Landing page”. Особливо часто цей формат використовується для головної сторінки.
У таких сторінках основний принцип – “підсторінка = секція”. Тобтом кожній підсторінці, яку ви бачите в адмінці, на сайті відповідає секція з певним контентом. Можна додавати нові підсторінки, змінювати їх порядок. Обирати шаблон сторінки, батьківську сторінку і порядок розміщення можна у мета-боксі “Властивості сторінки” (у правій колонці). Якщо сторінка формату “Landing page” не має підсторінок, то всеодно вона отримує деякий новий функціонал.
Переглянути обрані формати сторінок та їх ієрархію можна у розділі “Сторінки”; головна сторінка може мати формат “front-page”, але при цьому мати функціонал “Landing page”. Кожна підсторінка сторінки формату “Landing page” в адмінці редагується як звичайна сторінка: можна додавати основний контент, головне зображення. Кожна із підсторінок може мати свої підсторінки, які будуть виводитись у її секції. Якщо у меню (landing-menu) потрібна якась інша назва сторінки (відмінна від заголовка), заповніть поле short_title (блок “Page. New fields”). Фонове зображення секції – “Page background” (мета-бокс, аналогічний з “Головне зображення”).
В адмінці на екрані редагування сторінки “Landing page” і її підсторінок доступний мета-бокс “New page parameters” (у правій колонці). Саме там ви можете увімкнути і налаштувати додатковий контент секції. Параметр “Add posts from custom post type or posts group” дозволяє додати певний тип публікацій (напр., “товари”, “портфоліо”) та категорію в межах цього типу або вибірку публікацій за певним параметром (напр., “акційні товари”, “нові товари”). Можна обрати формат додаткового контенту (сітка, слайдер), к-сть колонок, макс. к-сть публікацій. Також є інші параметри у цьому мета-боксі.
Модуль WOW-shop: додаткові поля (атрибути), типи публікацій (товарів), інтернет-магазин
Перед початком наповнення контентом сайту (інтернет-магазину або сайту іншого типу) рекомендуємо вирішити, якою буде орієнтовна структура контенту, зокрема атрибути і набори атрибутів. Набір атрибутів – група однотипних товарів, що мають спільні параметри (наприклад, одяг, телефони, принтери). Якщо всі товари – однотипні і мають однаковий список атрибутів, доцільно використати всього один набір атрибутів – «Products» (цей набір є базовим). В іншому випадку необхідно буде створити нові набори атрибутів (для початку – 2-3 набори). Також важливо знати приблизний список атрибутів (наприклад, колір, розмір одягу), які ви будете використовувати.
1. Атрибути
Перейдіть у розділ «WOW-shop / Атрибути». Перегляньте список атрибутів. Деякі з них є системними (виділені жирним; наприклад, ціна), і видаляти їх не бажано. Всі зайві атрибути можна видаляти. Для додавання нового атрибута натисніть кнопку «Додати» вгорі екрану. При додаванні атрибута особливо уважно заповнюйте «Attribute code» та вибирайте «Input type», бо ці параметри змінювати потім не можна. Найбільш простий тип атрибута – text (наприклад, ціна, маса товару). Часто використовуються атрибути типу select, що мають визначений набір опцій (варіантів), і прикладом такого атрибуту може бути колір (опції – синій, зелений, жовтий і т.д.). У разі необхідності заповніть поле «Одиниця вимірювання» (метр, кілограм і т.д.).
Якщо ви хочете показувати атрибут на сайті у списку атрибутів товару, виберіть параметри «Показувати на сторінці товару» і «Показувати в списку товарів». Щоб включити атрибут у фільтр товарів, виберіть параметр «Включити у фільтр», а також поруч (маленьке текстове поле справа) заповніть позицію у фільтрі (ціле число). Аналогічно можна вибрати параметр «Включити у сортування». Деякі параметри будуть доступні для вибору лише після збереження атрибута і залежать від типу атрибута. Наприклад, параметр «Використовувати для конфігурованого товару» доступний лише для типу select.
Якщо тип атрибуту – select або multiple-select, після його збереження будуть доступні опції атрибуту. Ви можете легко додати нові опції і видалити старі, змінити порядок їх розміщення (для цього слід заповнити поле «Розташування»). Якщо код атрибуту містить фрагмент «color», буде доступним інструмент вибору кольору. Після додавання і редагування опцій не забудьте зберегти атрибут.
2. Набори атрибутів (групи товарів)
Перейдіть у розділ «WOW-shop / Набори атрибутів (Products groups)». Для додавання нового набору атрибутів натисніть кнопку «Додати» вгорі екрану. При додаванні набору атрибутів уважно заповнюйте поле «Code (Post type)», бо його змінювати потім не можна, і цей код використовується в урл-адресі сторінки товару. Якщо новий набір атрибутів не є групою товарів (наприклад, виробники, бренди, клієнти), змініть параметр «Content global type».. Після додавання набору атрибутів відповідні категорії товарів можуть бути недоступні на сайті (сторінка «404»), і для вирішення цієї проблеми необхідно відкрити розділ «Налаштування / Постійні посилання» (/wp-admin/options-permalink.php) і просто зберегти налаштування.
При редагуванні набору атрибутів ви можете редагувати існуючі і створювати нові групи атрибутів (напр., основна інформація, параметри екрану і т.д.) в межах даного набору атрибутів. Для створення нової групи вгорі екрану заповніть невелику форму (поля section_name, section_code) і натисніть кнопку «Add new section». Для того, щоб перемістити атрибут у інші групи, справа від його назви у випадаючому списку виберіть назву групи або варіант «Видалити цей атрибут». У маленькому текстовому полі справа від назви атрибута можна заповнити порядок його розміщення. Після вибору усіх необхідних параметрів натисніть кнопку «Оновити», що розміщена під списком атрибутів. Видалені атрибути вилучаються лише із даного набору атрибутів, а на сайті вони залишаються. Ці атрибути, а також інші атрибути, не включені в даний набір, відображаються у блоці «Атрибути, що не використовуються», звідки їх можна перемістити в одну із груп атрибутів.
3. Додати нові товари і категорії товарів. Робота з додатковими полями
Кожному набору атрибутів у головному меню адмінки відповідає тип товарів (публікацій) з аналогічною назвою, наприклад – «Products». Такі пункти меню позначені спеціальним малюнком. Після переходу в розділ «Products» (або інший тип товарів) можна додавати нові товари даного типу, додавати нові категорії (таксономії), доступні лише для даного типу товарів. Крім того, є пункт «General Categories», де можна додати категорії, доступні для усіх типів товарів.
Механізм додавання товарів і їх категорій – такий самий, як і для звичайних публікацій (читайте вгорі). Але тепер на екрані редагування публікації (товару) є новий блок «Атрибути», а в товарах є також блок «Параметри товару». Щоб додати схожі і супутні товари, у відповідних рядках блоку «Параметри товару» напишіть через кому id товарів. Також зверніть увагу на блок «Галерея зображень». Саме в цей блок необхідно додавати фото в режимі «галереї», щоб створити галерею зображень на сторінці товару; галерея буде працювати тільки в товарах, де обране «Головне зображення».
У мета-боксі «Атрибути» ви побачите ті додаткові поля (атрибути), які включені у відповідний набір атрибутів. Щоб змінити цей список атрибутів, необхідно перейти в редагування відповідного набору атрибутів у розділі «WOW-shop / Набори атрибутів (Products groups)». Саме в мета-боксі «Атрибути» містяться ціна та інші характеристики товару, різні текстові блоки (напр., короткий опис), поля типу «акційний товар», де можна поставити галочку, щоб товар потрапив у відповідну групу товарів і отримав відповідний стікер. Для великих блоків додаткового контенту використовуються поля «Page content 1», «Page content 2» і т.д. . Як правило, відео товару вставляється у поле «Page content 1», хоча його можна вставляти і в інші поля чи в основний контент.
Додаткові поля (атрибути) для сторінок мають інший механізм: вони не прив’язані до якогось набору атрибутів, і кожна сторінка може мати свій унікальний список полів. На екрані редагування сторінки додаткові поля містяться у мета-боксі «Page. New fields». Щоб показати/приховати поля, необхідно натиснути на кнопку «Show attributes list», відмітити галочками усі потрібні поля і зберегти сторінку. Для сторінок доступні лише атрибути типів textarea, map. Якщо для сторінок потрібно більше атрибутів, то додайте на сайті нові атрибути цих типів (розділ «WOW-shop / Атрибути»).
У формі редагування категорії є деякі нові пункти, яких нема в базовій збірці WordPress. Це мініатюра, порядок розташування, режим перегляду («Show content»). За замовчуванням категорія має режим перегляду «normal» – список товарів категорії. Для того, щоб показати лише список підкатегорій, без товарів, необхідно вибрати режим перегляду «categories_list».
Конфігурований товар (наприклад, одяг із вибором варіантів кольору і розміру) – це об’єднання простих товарів, а не товар, що реально існує. В кошик клієнта потрапляє один із простих товарів, залежно від вибраного варіанту товару. Для створення конфігурованого товару необхідно спочатку вибрати прості товари, які слід включити в нього, і в полі «Батьки» написати ID вашого головного (конфігурованого) товару. Такий простий товар включати у категорії не потрібно. Після збереження простого товару поруч із полем «Батьки» ви побачите назву головного товару, а в списку товарів – відповідну ієрархію.
Далі слід перейти до самого конфігурованого товару. У блоці «Параметри товару» виберіть параметр «Product type» – «configurable» і збережіть товар. Тільки після збереження будуть доступними параметри конфігурованого товару. В рядку «Configurable attributes» (тут доступні лише атрибути типу select із параметром «Використовувати для конфігурованого товару») виберіть атрибути, на основі яких буде створено конфігурований товар. Порядок цих атрибутів визначається параметром «Position in filter» (доступний на сторінці редагування атрибуту, рядок «Включити у фільтр»). В рядку «Child simple products» ви побачите ID простих товарів, які включені у конфігурований товар.
Механізм включення категорій товарів у меню – стандартний (розділ «Дизайн / Меню»). В лівій частині екрану повинні відображатися нові блоки елементів, наприклад «Products – Категорії». Якщо таких елементів нема, натисніть на вкладку «Налаштування екрану» в правому верхньому куті екрану і виберіть блоки, які необхідно показати.
4. Замовлення. Контактні форми
Інформація про замовлення на сайті – у розділі «Замовлення».
Інформація, отримана з контактної форми, форми «Замовити дзвінок» і форми «Отримати детальну інформацію про товар» – у розділі «Контактні форми».
Вся ця інформація відправляється на e-mail адміністратора сайту (доступний в розділі «Налаштування»).
5. Нові налаштування сайту
Налаштування інтернет-магазину. Перейдіть у розділ «WOW-shop / WOW налаштування». В першу чергу налаштуйте валюти (базова валюта, основна валюта, курси валют, символи валют). Якщо на сайті (і в адмінці) використовується лише 1 валюта, то поставте галочку лише на ній, зробіть її базовою і основною валютою, а курс не заповнюйте. Зверніть увагу на поле «Заокругляти ціну до к-сті знаків». В цьому розділі також ви можете редагувати способи оплати і доставки.
У розділі «WOW-shop / WOW Інструменти» є можливість імпорту товарів (з використанням .csv файлу) та очищення бази даних від кешу (як правило, цей інструмент не потрібен).
Налаштування відображення категорій. Вказати к-сть публікацій на сторінці в різних категоріях (таксономіях) і їх параметри сортування можна в розділі «Per page. Sorting».
Якщо на сайті замість певної сторінки ви бачите сторінку «404», то відкрийте розділ «Налаштування / Постійні посилання» (/wp-admin/options-permalink.php) і просто збережіть налаштування.
Додатки: